Owocowa Kraina >> Korzyści diety bogatej w owoce

Korzyści diety bogatej w owoce

owoce poznań 3

Każdego dnia powinno spożywać się 5 porcji warzyw i owoców. Dzięki włączeniu ich do diety, można w znacznym stopniu poprawić swoje samopoczucie oraz zadbać o prawidłową masę ciała. Szczególnie ważne jest sięganie po owoce, które powinny zastępować słodycze i niezdrowe przekąski. Jakie są korzyści diety bogatej w owoce?

Bogactwo witamin i minerałów

Spożywanie owoców dostarcza organizmowi wielu cennych składników. Najsmaczniejsze owoce są nie tylko zdrową alternatywą dla tuczących deserów i bogatym źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów. Dzięki jabłkom, gruszkom, bananom bądź pomarańczom uzupełnia się jadłospis o liczne witaminy i minerały. Przykładowo, banan jest jednym z najbogatszych na świecie źródeł potasu. Spożywanie jednego banana dziennie zamiast deseru lub jako dodatku do sycącej owsianki jest dobrym sposobem, by uchronić się przed wieloma chorobami układu krążenia i niedoborem soli mineralnych. Pomarańcze, cytryny, mandarynki i grejpfruty są natomiast źródłami witaminy C, która chroni przed szkorbutem, wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych oraz podnosi odporność organizmu.

Błonnik zbawienny dla jelit

Włączenie do diety owoców jest prostym sposobem, by zadbać o prawidłową ilość błonnika w diecie. Dzięki niemu reguluje się pracę jelit i całego układu pokarmowego. Błonnik ma duże znaczenie dla utrzymania stałego poziomu cukru we krwi, dlatego po owoce w niego bogate powinni sięgać nawet diabetycy. Aby dostarczyć organizmowi prawidłowej ilości błonnika, wystarczy codziennie zjeść jedno jabłko. Cukrzycy mogą sięgać po kwaśniejsze odmiany owocu, natomiast pozostałe osoby – po dowolne gatunki jabłek. Najlepiej jest spożywać je na surowo bez obierania ze skórki, pod którą znajduje się większość błonnika i niemalże połowa witaminy C zawartej w całym owocu.

Jak widać, dieta bogata w owoce to prosty sposób, by usprawnić funkcjonowanie całego organizmu. Spożywając swoje ulubione gatunki owoców, można łatwo uchronić się przed wieloma chorobami i tyciem. Wystarczy zastąpić nimi słodycze lub inne niezdrowe przekąski, a codzienny jadłospis będzie o wiele zdrowszy.

Zamknij