Owocowa Kraina >> Jak dbać o zdrowie w pracy?

Jak dbać o zdrowie w pracy?

Ośmiogodzinna praca biurowa nie wpływa pozytywnie na nasze zdrowie. Nieregularne posiłki, zła postawa przed komputerem należą do jednych z wielu złych biurowych nawyków, które popełnia większość pracowników. Warto zawczasu zadbać o swoje zdrowie i stosować kilka prostych zasad.

Rezygnacja z dojazdu do pracy samochodem

Warto rozpocząć dzień od aktywności fizycznej. Trudno o wygospodarowanie czasu na siłownię, czy też basen z samego rana. Dlatego dobrym pomysłem wydaje się zamiana samochodu na inny środek transportu. Przykładowo można:

Dojeżdżać do pracy rowerem. Idealne rozwiązanie w sezonie letnim oraz wiosennym. Większość firm wyposażona jest w szatnie rowerowe z prysznicem. Nierzadko również można otrzymać specjalne benefity od pracodawcy za dojazd rowerem.

Wybrać komunikację miejską. Spacer na przystanek z całą pewnością wpłynie korzystnie na nasze zdrowie. Warto również wysiąść przystanek wcześniej, by móc pospacerować nieco dłużej.

Zdrowe odżywianie się

Spożywanie regularnych i zbilansowanych posiłków to podstawa zdrowego odżywiania. Warto jeść mniej, ale częściej. Przed pracą obowiązkowo powinno się zjeść śniadanie. Nigdy nie należy wychodzić z domu bez zjedzenia choćby kanapki. Warto przygotowywać jedzenie do pracy samemu. Jest to nie tylko znacznie tańsze rozwiązanie, ale i zdrowsze. Gotowe posiłki zawierają mnóstwo konserwantów. Zamiast na lunch warto udać się na spacer. Oczywiście, po wcześniejszym zjedzeniu przygotowanego przez nas samych posiłku. Dostawa owoców do biura to jeden z najpopularniejszych benefitów, jakie oferują firmy. Przykładowo organizowane są „owocowe środy”, warto korzystać z dostępu do darmowych witamin.

Prawidłowa postawa przed komputerem

Ból kręgosłupa, czy odcinka szyjnego to bolączka pracowników biurowych. Aby nie dopuścić do rozwijania się zwyrodnień oraz innych schorzeń należy zadbać o prawidłową postawę, oraz ustawienie sprzętów. Warto pamiętać również o odpoczynku dla oczu, w tym celu co godzinę powinno się popatrzeć za okno. Nie można zapomnieć o wykonywaniu prostych ćwiczeń rozciągających, nawet zza biurka.

Odporność można zwiększyć dzięki wprowadzeniu w życie kilku, prostych zasad. Nawet zmiana nawyków żywieniowych oraz prowadzenie aktywnego trybu życia szybko przyniosą oczekiwane efekty. To szczególnie ważne w sezonie zwiększonej zachorowalności na grypę. Zacznijmy jednak od początku, czyli czym właściwie jest odporność. To grupa barier i mechanizmów, które skutecznie chronią przed dostępem i skutkami działania różnych bakterii czy wirusów. Jeśli pomimo aktywności naturalnych barier ochronnych (śluzówek, łzawienia czy kaszlu) drobnoustroje przedostają się do środowiska wewnętrznego organizmu, to rozpoczyna on reakcje zwalczające. Mają one na celu usunąć szkodliwe substancje, a także zapamiętać ich strukturę, by przeciwdziałać w przyszłości.

W zdrowym ciele, zdrowy duch

Aby zapewnić sobie odporność, trzeba przede wszystkim prowadzić higieniczny tryb życia. Oznacza to po prostu unikanie sytuacji stresowych, świadome i regularne odżywianie oraz optymalną ilość snu. Ważne jest również ograniczenie różnego rodzaju używek. Przede wszystkim nikotyny i alkoholu, które mają szkodliwy wpływ na funkcjonowanie organizmu i osłabiają naturalną odporność. Po drugie warto wziąć pod uwagę szczepienia. Najpopularniejszą szczepionką jest ta przeciw grypie. Oczywiście nigdy nie ma stuprocentowej pewności bezpieczeństwa, jednak ten krok minimalizuje ryzyko groźnych powikłań. Odporność rozwija się dopiero tydzień po szczepieniu. Po nim mogą też wystąpić określone objawy niepożądane, w tym bóle głowy czy gorączka. Wszystko jednak mija. Naturalnym sposobem dbania o odporność jest prawidłowa dieta bogata w witaminy i minerały. Owoce z dostawą do domu to jeden ze sposobów, by dostarczać sobie niezbędnych składników odżywczych. Zawsze świeże i pochodzące wprost od rolnika mają największą moc. Można je spokojnie zjadać nawet kilka razy dziennie,szczególnie warzywa. Najważniejsza jest w nich oczywiście witamina C, która wywiera największy wpływ na budowanie odporności. Kiedy to nie wystarcza, pora sięgnąć po suplementy lub leki.

Zamknij