Owocowa Kraina >> Dlaczego powinieneś jeść owoce i warzywa?

Dlaczego powinieneś jeść owoce i warzywa?

Większość osób nie zdaje sobie sprawy, jak ważne w diecie są warzywa i owoce. Ograniczają spożycie tych produktów tylko w postaci surówek do obiadu, czy dodatku do śniadania. Zamiast stosować suplementy diety, warto sięgnąć po warzywa i owoce. Są bogate w witaminy, zawierają przeciwutleniacze oraz antyoksydanty. Można je jeść w przeróżnej postaci – na surowe, gotowane, duszone, czy grillowane.

Naturalna odporność

Szczególnie w okresie zimowym jesteśmy narażeni na ryzyko licznych chorób. Jedzenie owoców i warzyw przyczynia się do wzrostu odporności organizmu. Zamiast faszerować się farmaceutykami, warto sięgnąć po naturalną broń w walce z chorobami. Na przeziębienia najlepsza jest mikstura na bazie czosnku, miodu, cytryny oraz imbiru. Należy pamiętać, że proces obróbki termicznej (jak smażenie) może likwidować zbawienne właściwości naturalnych specyfików. Tak jest właśnie w przypadku czosnku – trzeba go jeść na surowo. Z kolei do herbaty można dodać syrop malinowy, najlepiej domowej roboty. Maliny dzięki zawartości kwasu salicylowego obniżają gorączkę.

Przekąski

Owoce stanowią zdrowy zamiennik batoników, ciasteczek i innych słodyczy. Zamiast sięgać po chipsy, czy paluszki warto samemu przygotować przekąski. Może być to pieczona ciecierzyca, czy warzywa (przykładowo marchewka, ogórek) pokrojone w paski, wraz ze zdrowym sosem na bazie jogurtu naturalnego. Do pracy można przygotować sałatkę owocową, czy sałatkę na bazie sałaty. Pracodawcy w trosce o zdrowie swoich pracowników często zapewniają fit przekąski. Popularnym rozwiązaniem jest dostawa owoców do firmy Poznań oferuje wiele możliwości w tym zakresie.

Układ pokarmowy

Warzywa i owoce wspomagają pracę układu trawiennego, stanowią źródło drogocennego błonnika, który reguluje te procesy. Co istotne, spożywając produkty wysokobłonnikowe, należy odpowiednio nawadniać organizm – zaleca się picie dużej ilości wody. Najbogatsze w błonnik są warzywa strączkowe. Brokuły, kalafior, czy brukselka przeciwdziałają zaparciom. W przypadku braku skłonności do wzdęć warto sięgnąć po soczewicę oraz fasolę. Nie dość, że są bogate w błonnik, to uzupełniają dietę w białko. Są szczególnie polecane dla osób niejedzących mięsa.

Zamknij