Owocowa Kraina >> Cudowne właściwości kiwi

Cudowne właściwości kiwi

Kiwi to inaczej owoc aktinidii, wywodzi się z Chin, gdzie nazywany jest chińskim agrestem. Świat poznał go dzięki amerykańskiemu importerowi Normanowi Sondagamowi, który rozpowszechnił to zielone cudo na całym świecie dopiero w 1974 roku. Ten mały owoc, niektórym z wyglądu przypominający bardziej owłosionego ziemniaka ma wiele dobroczynnych dla naszego zdrowia składników odżywczych. Warto wprowadzić go do swojej diety i zjadać chociaż jeden dziennie. Co zawiera w sobie i w czym pomaga? O tym przeczytacie w tym artykule.

Cała paleta składników odżywczych

Owoc kiwi zawiera w sobie dużo witamin, głównie C, ale też A, E, K i B6 oraz minerałów, głównie magnez, fosfor, cynk, żelazo i potas. Nie brakuje w nim także luteiny, składnika korzystnie wpływającego na wzrok oraz sporo błonnika pokarmowego, który ma zbawienny wpływ na pracę przewodu pokarmowego, a jego dostarczanie do organizmu w dużych ilościach wspomaga odchudzanie. W 100 gramach kiwi jest zaledwie 61 kcal, a jego indeks glikemiczny wynosi 50, dlatego też jest to jeden z nielicznych owoców, które cukrzycy mogą zjadać w troszkę większej ilości, najlepiej do 200 gramów na dobę.

Dlaczego warto jeść kiwi

Systematyczne zjadanie około 3 owoców kiwi dziennie pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze krwi. Jego wprowadzenie na stałe do jadłospisu ma też udowodnione naukowo działanie wspomagające pracę układu krążenia oraz zapobieganie powstawaniu nowotworów, zwłaszcza tych umiejscawiających się w jamie ustnej i przełyku. Owoc ten jest też polecany dla osób będących na diecie odchudzającej. Zjedzenie go rano, na czczo przyspiesza przemianę materii i wspomaga trawienie. Osoby w trakcie diety chwalą sobie również u kiwi właściwości przeczyszczające, ponieważ są one delikatne. Kiwi nie wywołuje gwałtownego rozwolnienia, tylko w delikatny sposób pomaga oczyścić jelita z zalegających złogów kałowych. Chiński agrest to także świetny lek na przeziębienie, które zazwyczaj zaczyna nas łapać w sezonie jesienno- zimowym. Warto wprowadzić je do swojego jadłospisu jeszcze zanim coś nas zacznie łamać i w ten sposób wspomóc swoją odporność.

Zamknij