Owocowa Kraina >> 5 zdrowotnych właściwości jabłek

5 zdrowotnych właściwości jabłek

Jedzenie owoców w XXI wieku staje się niestety coraz to rzadszą praktyką, która wymieniana jest na rzecz wszelkiej maści słodkich wypieków czy fast foodów. Ma to swoje konsekwencje i wpływ na zdrowie człowieka i warto być tego świadomym. Korzystanie z dobrodziejstw jakie oferują między innymi jabłka jest nieocenione w zakresie poprawy stanu zdrowia. Co więcej,możemy także zaobserwować trend, gdzie dostępne są owoce z dostawą do biur i firm. Co więc warto wiedzieć o jabłkach i dlaczego dobrze jest je włączyć do codziennego jadłospisu?

Wspieranie układu pokarmowego

Układ pokarmowy bez cienia wątpliwości jest jednym z ważniejszych, o który należy zadbać. Jabłka w znacznym stopniu go wspierają. Jest to idealny owoc w walce z niestrawnością poprzez usprawnienie pracy jelit oraz wspomagając metabolizm. Kluczem jest tu błonnik zawarty w jabłkach.

Jabłka wspomagając proces odchudzania

Nadwaga i otyłość są już dziś powszechnym problemem, z którym boryka się coraz to szersze grono osób. Jabłka świetnie sprawdzają się w trakcie redukcji nadmiernych kilogramów co jest w dużej mierze zasługą błonnika, dającego szybkie uczucie sytości. W połączeniu z niską ilością kalorii będą dobrym wyjściem gdy poczujemy głód w trakcie odchudzania.

Źródło witamin i minerałów

Jabłka oprócz zawartości błonnika są także źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Te wszystkie prozdrowotne właściwości odnajdziemy pod skórką dlatego nie warto jej obierać. Przede wszystkim w jabłkach znajdziemy witaminę C oraz potas. W łatwy sposób uzupełnimy również ewentualne braki fosforu, wapnia, sodu czy magnezu.

Poprawa odporności

Regularne spożywanie jabłek przyczynia się do ogólnej poprawy odporności organizmu co jest szczególnie istotne w porze jesienno-zimowej. Zapobieganie rozwojowi infekcji, jak i im powstawaniu jest niezwykle ważnym aspektem prozdrowotnym w chłodniejszych porach roku.

Zdrowa alternatywa dla słodyczy

Jabłka ze względu na przepyszne smak mogą stanowić idealną alternatywę dla osób odchudzających się oraz aktywnych fizycznie. Jabłka są naturalnym źródłem cukrów prostych, które to sprawdzą się książkowo w posiłku po treningu usprawniając jednocześnie uzupełnienie glikogenu mięśniowego oraz wątrobowego.

Zamknij